stillevenTwee dagen na de lancering van Stilleven – de kloosterglossy van de Trappisten van Koningshoeven – is er al sprake van een doorslaand succes. Inmiddels zijn meer dan 500 exemplaren van het monastieke magazine verkocht en mensen staan in de rij voor de kloosterwinkel totdat de deur open gaat. Dat meldt Jan-Willem Wits, een van de initiatiefnemers, op Facebook.

“Voor communicatieprofessionals is dit daarmee ook leerzaam. ‘Wij hebben lang gedacht dat een goede website wel tegemoet kon komen aan de informatiebehoefte van belangstellenden’, zei Dom Bernardus bij de presentatie, ‘Maar we merkten toch dat mensen behoefte hebben aan iets tastbaars’.

Ook in onze digitale cultuur is er ruimte voor ‘ouderwets’ drukwerk. Zeker wanneer het echt iets toevoegt en van betekenis is. Dat merk ik nu bij Stilleven, maar ook bij de recordoplage van het ‘Pausnummer’ van Straatnieuws, waarvan er 21.000 exemplaren werden verkocht – tegen een reguliere oplage van 6.000″, aldus Wits.

Wie een exemplaar van Stilleven wil kopen, kan terecht bij de digitale winkel van abdij Koningshoeven: www.kloosterwinkelonline.nl of natuurlijk bij de abdij zelf.

Bron: Facebook/Jan-Willem Wits

Al één reactie — praat mee.

Advertentie

Dominicanenklooster Huissen