Waarom Foodnight?
Ik ben ondernemer in de Indische buurt. In 2009 is onze winkel geopend. In die eerste zomer hebben we met Foodnight meegedaan. Een geweldig feest waar iedereen maanden later nog over sprak. De tweede editie van Foodnight was opnieuw zo’n succes dat dit jaar besloten is om het evenement uit te breiden.
Wat stelt u zich voor bij de slogan: sharing is caring?
De Indische buurt staat bekend als een multiculturele omgeving waar mensen elkaar helpen waar ze kunnen. Ons bedrijf heeft hier zijn steentje aan bijgedragen door met nieuwe ondernemers te praten over de mogelijkheid een winkel te starten in de buurt. Ook ben ik actief in verschillende groepen die zich inzetten voor een betere buurt. Veel winkeliers hier zijn druk, en niet alleen met geld te verdienen. Ze hebben ook oog voor het bredere perspectief, de complete leefomgeving van de Indische buurt. De slogan sluit hier naadloos bij aan.
Verleidt voedsel tot een nieuw wij?
Wat alle mensen gemeen hebben is dat ze moeten eten. Foodnight daagt je uit om onbekende gerechten te proeven. Dat proeven kan een start zijn van iets veel groters, namelijk respect voor andere culturen en inzicht in andere keukens. Het begint klein en moet dan groeien. Ik kijk erg uit naar een prachtig feest. Misschien wel het beste feest van de afgelopen zeven jaar!