De gedachte is dat het vastleggen van verhalen migrantenouderen een cultureel erfgoed is. “Tegelijk leren kinderen vaardigheden die passen bij 21st century-onderwijs,” aldus Yildirim.

Het project is geschikt voor scholen die leerlingen willen stimuleren de wereld te ontdekken. Het sluit aan bij leerdoelen in het onderwijs, van bijvoorbeeld taal, wereldoriëntatie, burgerschap en onderzoekend leren. Het programma van De levensverhalen van migrantenouderen in de klas bestaat afwisselend uit gastlessen (bijvoorbeeld ‘hoe hou je een goed interview?’) en lessen waarin kinderen zelf aan de slag gaan met speelse werkvormen

Meer informatie over het project is te vinden via deze webpagina.

Bent u een docent, teamleider of rector? Wilt u het project ook op uw school uitvoeren? Stuur dan een bericht: [email protected].

Project-de-levensverhalen-van-de-migrantenouderen-2-1024×576.jpg
Logo_Personen

Redactie Nieuw Wij

Heeft u ook een nieuwstip? Of wilt u zelf publiceren? Laat het ons weten via de contactpagina.
Profiel-pagina
Nog geen reactie — begin het gesprek.